كاربران iTunes، هدف سارقان ديجيتالی

كاربران iTunes، هدف سارقان ديجيتالی

تاریخ ایجاد

شماره: IRCNE2012021401
تاريخ: 23/11/90

پس از اينكه حساب­هاي iTunes Store تعدادي از كاربران iTunes توسط سارقان ديجيتالي خالي شد، اين كاربران كشف كرده اند كه مجددا حساب­هاي آنها پر شده است. اما چگونگي اين اتفاق همچنان نامعلوم است.
قضيه از آنجا شروع شد كه تعدادي از كاربران iTunes گزارش كردند كه حساب­هاي iTunes و اطلاعات شخصي آنها هك شده است و اين اتفاق منجر به انجام خريد از حساب آنها و نيز تغيير اطلاعات شخصي آنها شده است.
بر اساس گزارشي از Global Mail، اين شك وجود دارد كه حساب­هاي iTunes شركت اپل براي مدتي هدف حملات هكري قرار داشته اند. در واقع براي مدت زماني بيش از يك سال، كاربران در مورد اتفاقاتي مشابه، شامل دسترسي بدون اجازه به حساب و استفاده يا تغيير اطلاعات شكايت داشته اند.
اپل در اين مورد بسيار كلي پاسخ داده است. اپل اظهار داشت كه اين شركت احتياطات لازم را براي محافظت از اطلاعات شخصي كاربران در برابر گم شدن، سرقت و سوء استفاده، و نيز دسترسي غيرمجاز، افشا، تغيير و تخريب به كار مي­بندد. همچنين سرويس­هاي آنلاين اپل مانند Apple Online Store و iTunes Store، بر روي تمامي صفحات وب كه اطلاعات شخصي را جمع آوري مي­كنند، از رمزگذاري لايه سوكت­هاي امن (SSL) استفاده مي­كنند.
سكوت اپل در مورد مشكلات بالقوه محصولات يا سرويس­هاي اين شركت، مساله عجيبي نيست. اين شركت در گذشته نيز تاكيد كرده است كه مايل است پيش از اظهار نظر عمومي در مورد مشكلات، ابتدا تمامي شواهد و واقعيت­ها را جمع آوري كرده و تحقيقات خود را انجام دهد و سپس يك راه حل ارائه نمايد. اما در مورد اطلاعات حساب­هاي كاربران، برخي خواستار شفافيت بيشتري هستند.
اكنون به نظر مي­رسد كه اعتبار از دست رفته اغلب كاربران ­به حساب آنها بازگشته است.
درحاليكه بسياري عدم پاسخگويي از سوي اپل را به معناي كم اهميت بودن مساله مي­دانند، بسياري نيز كامنت­هايي را با اين مضمون ارسال كرده اند كه اپل مشكل را برطرف نكرده است، بلكه صرفا با بازگرداندن اعتبار حساب­هاي كاربران، سعي در مسكوت نگاه داشتن مساله دارد.

برچسب‌ها