شماره: IRCNE2012021401
تاريخ: 23/11/90
پس از اينكه حسابهاي iTunes Store تعدادي از كاربران iTunes توسط سارقان ديجيتالي خالي شد، اين كاربران كشف كرده اند كه مجددا حسابهاي آنها پر شده است. اما چگونگي اين اتفاق همچنان نامعلوم است.
قضيه از آنجا شروع شد كه تعدادي از كاربران iTunes گزارش كردند كه حسابهاي iTunes و اطلاعات شخصي آنها هك شده است و اين اتفاق منجر به انجام خريد از حساب آنها و نيز تغيير اطلاعات شخصي آنها شده است.
بر اساس گزارشي از Global Mail، اين شك وجود دارد كه حسابهاي iTunes شركت اپل براي مدتي هدف حملات هكري قرار داشته اند. در واقع براي مدت زماني بيش از يك سال، كاربران در مورد اتفاقاتي مشابه، شامل دسترسي بدون اجازه به حساب و استفاده يا تغيير اطلاعات شكايت داشته اند.
اپل در اين مورد بسيار كلي پاسخ داده است. اپل اظهار داشت كه اين شركت احتياطات لازم را براي محافظت از اطلاعات شخصي كاربران در برابر گم شدن، سرقت و سوء استفاده، و نيز دسترسي غيرمجاز، افشا، تغيير و تخريب به كار ميبندد. همچنين سرويسهاي آنلاين اپل مانند Apple Online Store و iTunes Store، بر روي تمامي صفحات وب كه اطلاعات شخصي را جمع آوري ميكنند، از رمزگذاري لايه سوكتهاي امن (SSL) استفاده ميكنند.
سكوت اپل در مورد مشكلات بالقوه محصولات يا سرويسهاي اين شركت، مساله عجيبي نيست. اين شركت در گذشته نيز تاكيد كرده است كه مايل است پيش از اظهار نظر عمومي در مورد مشكلات، ابتدا تمامي شواهد و واقعيتها را جمع آوري كرده و تحقيقات خود را انجام دهد و سپس يك راه حل ارائه نمايد. اما در مورد اطلاعات حسابهاي كاربران، برخي خواستار شفافيت بيشتري هستند.
اكنون به نظر ميرسد كه اعتبار از دست رفته اغلب كاربران به حساب آنها بازگشته است.
درحاليكه بسياري عدم پاسخگويي از سوي اپل را به معناي كم اهميت بودن مساله ميدانند، بسياري نيز كامنتهايي را با اين مضمون ارسال كرده اند كه اپل مشكل را برطرف نكرده است، بلكه صرفا با بازگرداندن اعتبار حسابهاي كاربران، سعي در مسكوت نگاه داشتن مساله دارد.
- 2