سؤالات متداول
چگونه میتوان گزارش رخداد به مرکز ماهر ارسال کرد؟
مشکل خود را به صورت مختصر شرح داده، شماره موبایل یا تلفن تماس، نام سازمان و یا شرکت عنوان شود (در صورت داشتن سربرگ اداری، حتما درخواست در سربرگ اداری ارسال شود)،. تصویری از پیام یا خطای مشاهده شده در پیوست قرار داده به آدرس report@cert.ir ارسال نمایید.
زمان مورد نیاز جهت رسیدگی به رخداد ارسال شده به مرکز ماهر چه میزان می باشد؟
بسته به نوع و اهمیت رخداد این زمان متفاوت است. در رخدادهای مهم فرایند رسیدگی بلافاصله بعد از گزارش رخداد شروع میشود. لذا کارشناسان مرکز در اسرع وقت ایمیل شما را بررسی نموده و درصورت امکان حل مشکل، با شما تماس خواهند گرفت و یا از طریق ایمیل راهحل و اطلاعات لازم برای شما ارسال می کنند.
کدام شرکتها جهت صدور گواهینامه SSL مورد تأیید مرکز ماهر است؟
مرکز ماهر شرکتی را به عنوان ارائه دهنده گواهینامه معرفی نمیکند، تنها با کمی بررسی این مراکز قابل شناسایی است.
مرکز ماهر چه آنتیویروسی پیشنهاد میکند؟ چرا؟
تمام آنتیویروسهای خارجی و ایرانی که لایسنس معتبر داشته باشند مورد تأیید مرکز ماهر است. در حال حاضر با وجود تحریمها پیشنهاد میشود تا از آنتیویروسهای بومی استفاده شود.
چگونه میتوان در خواست ارزیابی امنیتی وب سایت را به مرکز ماهر ارائه داد؟
برای ارزیابی سایت میتوانید به شرکتهایی که مورد تأیید سازمان فناوری اطلاعات است مراجعه کنید لیست این شرکتها در آدرس https://sec.ito.gov.ir/page/nama قابل مشاهده است.
آیا امکان بازیابی فایلها در صورت گرفتن باجافزار وجود دارد؟
در اغلب موارد آلودگی به باجافزار امکان بازیابی فایلها وجود ندارد و لی با این حال کارشناسان مرکز ماهر تمام تلاش خود را جهت رفع مشکل شما انجام داده و در صورتی که باجافزار از گونهای باشد که رمزگشا آن موجود باشد، به شما اعلام خواهد شد.
این درگاه به نظرم جعلی می باشد چه باید کرد؟
آدرس لینک جعلی را برای مرکز ماهر به ایمیل report@cert.ir ارسال نمایید.
چرا با توکنم نمیتوانم به سامانه جامع تعاملی وصل بشوم؟
ارائه خدمات از طریق سامانه جامع تعاملی متوقف شده است و مرکز ماهر در حال طراحی و پیادهسازی سامانهی جدیدی به این منظور میباشد. مدیران امنیت شبکه سازمانهای دولتی میتوانند برای کسب اطلاع در خصوص چگونگی عضویت در این سامانهی جدید با مرکز ماهر از طریق ایمیل یا نامه مکاتبه نمایند.